in

Sanal Sevgililerini Sekse Tercih Eden Japon Erkekleri: Otakular

Takano Toshiyuki, 24, is a senior undergraduate student majoring in information technology. He is interested in machine learning, and spends a great deal of time playing bishōjo games, where players simulate relationships with beautiful girls.

Otaku kelimesi Japonca’da ev anlamına geliyor. Fakat bu kelime zamanla anime, manga ve bilgisayar oyunlarına ileri düzey bağımlıkları olan kişileri belirtmek için kullanılmaya başlanmış. Otaku’nun argo kullanımının 80’lerin başında ortaya çıkan bir manga çizeri olan Shinda Mane tarafından ortaya atıldığı sanılıyor ve terim sanatçı Nakamori Akio tarafından da Manga Burikko’nun 1983 Haziran sayısındaki bir yazıda açıklanıyor. Otaku olarak adlandırılan kişiler cinselliğe ilgi duymuyorlar. Bilgisayar, animasyon ve mangayı sekse tercih eden yeni kuşak Japon erkekleri son 20 yıl içinde ortaya çıkan, yarattıkları fantazi dünyasına dalarak gerçek hayattan kendini soyutlamış bir kuşağı temsil ediyor.

2010 yılında Japonya Sağlık ve Sosyal Yardım Bakanlığı’nın yaptığı bir araştırmada 16-19 yaş arasındaki Japon erkeklerinin yüzde 36’sının sekse hiç ilgi duymadığı belirlenmiş. Bu gençler ilişkilerini sanal sevgilileri ile yaşamayı tercih ediyorlar. Tokyo’da bir okul yöneticisi olarak çalışan 35 yaşındaki Akihiko Kondo, 17 bin 600 dolar harcadığı bir evlilik töreni ile sanal kız arkadaşı 16 yaşındaki Hatsuna Miku ile evlendi. Yasal olarak geçerliliği olmayan bu evlilik için hologram karakterin üreticisi firma Gatebox bir evlilik sertifikası veriyor. Şirket bugüne kadar 3 bin 700 evlilik sertifikası vermiş. Sanal sevgililer aldatmıyor, yaşlanmıyor ve ölmüyorlar. Bu nedenle Japon erkekleri sanal sevgilileri ile bir ömür aşk ve mutluluğu tattıkları bir ilişki yaşayabileceklerini düşünüyorlar. Gerçek bir kadında bulamayacakları pek çok özelliği sanal kadınlarda bulduklarını ifade ediyorlar. Üstelik teknolojinin hızla gelişmesi ve yapay zekalara insansı beden kazandırma çalışmaları ile Japon erkekler yakın bir gelecekte robot sevgilileri ve eşleri tercih edecekler gibi görünüyor.

Japonya’da sanal gerçeklik özelliğine sahip erotik yetişkin video oyunları da büyük ilgi görüyor. 2016 yılında piyasaya sürülen oyun Japonya’da ve diğer ülkelerde yalnızca 10 ayda 6 binden fazla kullanıcıya erişmiş. Oyunu piyasaya süren şirketin müdürü Ryosuke Kawado bu tip erotik anime oyunları pazarının özellikle Japonya’daki otakular sebebi ile rağbet gördüğünü söylüyor.

Sanal sevgililere ilgi duymanın ortaya çıkmasında uzmanlar, gençlerin gelecekle ilgili kaygılarından dolayı kalıcı ve ciddi sorumluluklar gerektiren ilişkiler yaşamak istememelerinin etkili olduğunu belirtiyorlar. Birçok araştırma Japonya’da erkek ve kadınların ilişki yaşasalar dahi seksle pek ilgilenmediklerini ortaya koyuyor. Bir araştırmaya göre çiftlerin sadece yüzde 27’si haftada bir kez sevişiyor.

Otakular “moe” olarak tabir edilen cinsellikten uzak bir tür yakınlaşmadan hoşlanabiliyorlar. İlgi duyulan kişi seksi değil sevimli özelliklere sahip oluyor. Japon gençlerinin ve özellikle erkeklerinin sekse ilgisizliklerinin  ve sanal sevgili tercihlerinin  2060 yılında Japon nüfusunu üçte bir oranında azaltacak bir boyuta ulaşması endişe ile karşılanıyor.

Yazan fionamimi

Bir Yorum

Cevap Yazın

One Ping

  1. Pingback:

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Savunmasıza Yönelen Açıklanamayan Șiddet: Haneke’nin Beyaz Bandı

Ünlü Tablolar ve “Mashup”ları