in ,

Çatışmalardan Doğan Formların Arayışında: Gökçe Hiçyılmaz

Gökçe Hiçyılmaz, 1984 Ankara doğumlu. Anadolu Üniversitesi’nde heykel anasanat dalında lisans ve üst lisans eğitimlerimi tamamlamış, şu an Eskişehir’de yaşıyor ve heykel alanında sanatta yeterlilik programına devam ediyor. Hikayesinin devamını kendisinden dinleyelim.

Yazgı

Farklı disiplinlerle yakın etkileşimi olan heykel, yıllar içinde yaşama dair düşüncelerimi, duygularımı ifade edebileceğim görsel ve dokunsal bir dil haline geldi. Üç boyutlu sanatın mekânıyla, izleyicisiyle ve bağlamıyla derin katmanlı bir yapıya sahip oluşu beni alanıma giderek daha fazla bağladı.

Bir kız çocuğunun kabusu

Kendi heykellerimi üretirken, insanın öznel ya da toplumsal sahalarda yaşadığı içsel gerilimlerden besleniyorum.

Benim cici esaretim

Bu çarpık dünyanın bir parçası olan ben, her an iç dünyam ve dış dünya tarafından maruz kaldığım etkileşimle esniyor, sarkıyor, geriliyor, eziliyor ya da sıkışıyorum. Amacım bu deneyim alanını formlar aracılığıyla görünür kılarak izleyicinin zihninde çeşitli soruları tetiklemek.

Standardizasyon

Bu nedenle, son yıllarda geleneksel heykel malzemelerinin yanı sıra özellikle beden anıştırmalarına imkân tanıyan lateks, balmumu, kâğıt, kumaş, suni deri, saç vb. materyalleri de sıkça kullanmaya başladım.

Istırap

Çünkü beden, birbirini tanımayan insanların dolaysız bir ortaklığıdır. Bende bedensel izler taşıyan formlar aracılığıyla, bilinç ve bilinç dışında izleyicide içe dönüş sağlayan bir etki uyandırmanın imkânlarını araştırıyorum.

İçe dönüş

Heykeli salt nesne durumundan sıyırıp ona psişik bir enerji yüklenebileceğini düşünüyorum. Bu yolla izleyicinin karşı karşıya kaldığı heykeli salt estetik bir obje olmanın ötesine taşımak bence mümkün. Böylece heykel, dile dökülmesi kolay olmayan öznel bir deneyimin maddesel, anlık bir formu olarak izleyicinin karşısına çıkıp onu şaşırtabilir.

Tenimin altındaki dokunuş

Akademi ya da sektörün dışında var olma çabası genç sanatçıların maddi manevi çeşitli zorluklarla karşılaşmayı kabul etmesi anlamına geliyor.

Yavrum seni yok etmen İçin yarattık

Türkiye’de özellikle İstanbul dışında üretimlerine devam eden gençlerin, bulundukları periferiden çıkan seslerini duyurabilmeleri cidden kolay olmuyor. Sanat da diğer tüm alanlar gibi bir sektöre dönüşmüş ve metalaşmışken bu döngünün dışında kalmaya çalışarak kişisel üretimine devam eden gençlerin görünürlüğüne destek olan her oluşum bu yüzden çok kıymetli.

Cevapsız sorular

İçinde bulunduğumuz ülke koşullarında sanatsal pratikler neredeyse seçkin ya da zengin bir kesime hitap edebilmek için yapılır hale gelmiş durumda.

İşte buradayım

Türkiye’de sanatsal üretim yapan herkesin genelde yaşadığı başka bir sorun da, kendi çevresi içinde benzer alanlardan insanlarla sınırlandırılmış minör bir kalabalığın dışına çıkamamak olsa gerek.

Anasının kuzusu

Buna yol açan sebep sanırım sanat nesnesinin genelde zengin birilerinin evlerine dekoratif bir eşya olmak ya da bakıldığında görsel hazdan fazlasını vermeyen estetik objeler olarak öngörülmesidir.

Babanın yasası

Oysaki sanat, dünyaya bakış açımızı genişleten, zamanın ruhunu ve içinden çıktığı kültürü aynalayan akışkan bir sahadır. İnsanlar arasında farklı biçimlerde etkileşimler yaratan alternatif bir karşılaşmaya imkân tanır. Bu yüzden sanatla kalın dostlar…

Kara büyü
Kara büyü (detay)

instagram : https://www.instagram.com/gayretli_munafik/

behance: https://www.behance.net/gokcehicyilmaz

Yazan Müessese

Yorumlar

Cevap Yazın
  1. gerçeklerden kaçan modern sanat atmosferinde bu tür toplumsal duyarlılığa sahip sanatçıların işlerini daha çok görmek ülkenin sanat atmosferini değiştirecektir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Loading…

0

Comments

comments

Anadolu Ermenisi Etnomüzikolog Gomidas Etkinliklerle Anılıyor

Sevan Nişanyan’ın Cinsel Tacizi Normalleştiren Paylaşımına Tepki Yağdı